Summa sidvisningar

tisdag 9 augusti 2011

Häxkompisar är bra att ha!


Stans bästa lunchhak heter Kastrullhäxan. Utan konkurrens. Nu råkar det vara så att jag känner den här häxan personligen och även om vi inte ses speciellt ofta eller knappast alls så hörs vi åtminstone via Facebook. I helgen skrev hon nåt om kommande veckas matsedel i sin statusrad. Att hon inte visste vad hon skulle komponera ihop. Jag skrev att jag iallafall önskade STEKT SALT SILL MED LÖKSÅS. En rätt jag aldrig lagar till själv men om den dyker upp på någon matsedel i närheten av mig är jag där och dreglar.Häxan hörsammade min önskan och idag är det jag plus manligt sällskap som tar en lunchdate innan jobbet sätter igång.Det blir till att ladda med vattenkannor på skrivbordet. Finns inget man blir så törstig av som salt sill. Mmmmmm. Snart där.

Dagens låt: Fiskarna i havet - Idde Schultz.
Jag älskar fisk men är skitkass på att laga till nåt vettigt. Och aldrig att jag fixar att grejsa med en ofiléad fisk. En fisk som tittar på mig med uttryckslösa ögon, den lilla sura munnen...näää. Tacka vet jag rökt skivad lax i platt paket. Eller som fiskburgare på Donken.
Ja gälar!

Inga kommentarer: