Summa sidvisningar

onsdag 3 augusti 2011

Skivor i drivor

Vi har tre stycken källarförråd. I det första hänger två ton gamla kläder som inte kan slängas eftersom "man vet aldrig när de kan komma till nytta". Min svarta gamla mockajacka med pälskrage från 1996 till exempel. Den kanske blir hypermodern 2032? Man vet liksom aldrig med gamla mockajackor från Vero Moda.
I förråd två har jag alla fynd som ska säljas på Tradera. Vi pratar om tre flyttkartonger fullspäckade med gammalt bös. Tjusiga katten Gustaf-påslakan trängs med snajdiga 70-talsörngott som trängs med gamla tummade böcker om Madonna och John Lennon. Böcker som absolut ingen vill ha men som jag inte kan skiljas från på något mysko sätt ändå.
I förråd tre är det nog värst. Det är vårt dammiga loppisförråd. Så fort man hittar eller får en grej man inte vill ha åker den ner i det fasansfulla förrådet nummer tre. "Förråd nummer tre" - låter inte det nästan som en hemsk deckare av Åke Edwardsson eller nåt?
Iallafall - loppisförrådet. Just nu är det totalt knökafullt av gamla vinylplattor som inhandlades av en gammal tant i Öggestorp för tre ynka hundralappar. Allt från Elvis till Arvingarma fanns i skivbackarna. Allt i toppskick.
Två lördagar på raken stod jag på loppisen och sålde av dessa vinylplattor. De sålde som smör och jag fick mycket beröm av alla män för att jag vårdat mina Flamingokvartettenplattor (tack tanten i Öggestorp) så ömt.

Ska det regna på lördag kan jag likaväl stå på loppisen igen med mina skivor. Nån där ute som är spekulant på en gammal Boney M?

Website counter

Inga kommentarer: