Summa sidvisningar

lördag 28 juni 2008

Backyard Babies och en bit galon

Vad har en telefonkatalog från 1965, en Hondatröja, en Backyard Babies-biografi, en bit röd galon och en gammal Borta med vinden på video gemensamt? Du kan väl försöka gissa iallafall? Kom igen. Du får tre alternativ.
1. Det är skräp som ingen vill ha.
X. Det är saker som alla vill ha - det är bara det att de vet inte om det.
2. Det är skräp som ingen vill ha, men som innehavaren av den här bloggen tycker är riktiga loppisfynd.
Just det. Prickade du in 2-alternativet har du gissat rätt. Loppisfynden för idag alltså.
Det var en kul grej. En annan kul grej var att min man fick för sig att han skulle ta choppern och fräsa iväg till en hojträff på Öland nu idag. Det hade varit uppehållsväder hela dagen. När han har tagit på sig åtta kilo mc-utrusning och börjar kicka så öppnar sig himlen. Det är inte kul att köra i hoj i regn kan jag lova. Särskilt inte chopper. Man blir blöt in på benen och asfalt och grus sprutar upp i ens ansikte. Gratis peeling.
"Jaha, fan vad typiskt! Jag kan ju lika gärna sätta mig hemma i duschen och riva sönder hundralappar", säger han med sur uppsyn.
Kul.
Kulig grej nummer två. När vi är hemma hos barnens mormor och morfar senare på eftermiddagen så säger Wendy "Vad är det där?" och pekar på en tallrik som står på diskbänken.
"Det är kycklingfilé" säger mormor.
"Kommer det från kon?"
Och nu lägger jag mig i och pratar med pedagogisk ton:
"Men du, det hör du ju själv - KYCKLINGfilé, en kyckling alltså".
"Jamen, var kommer den ifrån då?" .....och jag hör mig själv säga nåt om hönbarn...
Ikväll ska jag äta chips och dip i min ensamhet. Kanske skulle ta och bläddra lite i den där 43 år gamla telefonkatalogen samtidigt som jag virar in fötterna i röd galon? Man får det inte roligare än man gör sig.

Dagens låt: Let's go crazy - PRINCE. Det känns som om jag ska bli tokig varenda dag. Snurrar det på så här med barn, katt, man, bilar, datorer, cyklar, motorcyklar, sms, dvd, cd, mejl, blogg och en biljon andra små saker så vet jag inte var det här kommer hamna. Ge mig en hängmatta, en trave böcker, fint väder och lugn och ro så kommer jag bli som en helt ny människa. Tack.

Inga kommentarer: