Summa sidvisningar

fredag 27 juni 2008

Bubblor till salu


Website counter


Vi har drabbats lite av Blocketfeber här. Det är en ganska smittsam historia och nu har vi insjuknat båda två. Det hela började på självaste midsommardagen (en veckas inkubationstid alltså) när jag kände mig lite sysslolös. Plötsligt kom jag att tänka på misslyckade julklappar. En av de sämsta julklapparna vi har fått någonsin är nämligen en Sodastreamer. En klumpig ful köksapparat som tydligen kan göra både läsk och bordsvatten. En sån tyckte Leif att vi skulle ha. Inte kunde väl han veta att vi, mesiga familjen, inte dricker vare sig läsk eller bubblande vatten. Nej, det visste inte Leif så Leif köpte glatt en SS till oss för över 800:-. Tack, tack, sa vi och spelade glada/tacksamma/överlyckliga. Vi kunde ha vunnit en Oscar.
Nåväl. Sodastreamern förpassades brutalt ner till källarförrådet. Så fort Leif hade gått vill säga. Vi packade inte ens upp den.
Så på midsommardagen kommer jag konstigt nog att tänka på den läskande dyrbarheten igen.
"Vi lägger ut den på Blocket" sa jag kallt. Sagt och gjort. Tio minuter senare fanns den med på nätet och tio minuter senare var den såld! Inte klokt! Finns det olympiska mästerskap i snabba affärer så tycker jag att jag borde få en plats på prispallen och en stor fet medalj runt halsen.
Nu har vi med en bärbar dator på Blocket. Det ringer en hel del på den och nya människor sitter i vårt kök varje dag och testar den. Kruxet är tydligen att den inte kan spela dvd-skivor. Den kan inte göra läsk eller bordsvatten heller. Det borde man ju fattat att ingen vill ha en sån.
Nu ska jag på trädgårdsfest. Ryktas att det ska bli regn och åska. Tjohej.

Dagens låt: Love for sale - Boney M. Man kan tydligen sälja vad som helst numera. Läste ni om mannen som auktionerade ut hela sitt liv på E-Bay? Hus, bil, jobb, vänner, rubb och stubb. Över 3,7 miljoner (dollar?) fick han. Hmmm, tål att tänkas på. Om jag gör slag i saken så hittar ni annonsen på Blocket.se

Inga kommentarer: