Summa sidvisningar

söndag 22 juni 2008

Efter regn kommer solsken



Website counter


Smatter. Smatter. Jaha, men var det inte precis så här det började förra året? Var det inte vid midsommar det vände? Jag vet ärligt talat inte om jag pallar med en regnig sommar till, men nu ska vi inte deppa ihop.
När det regnar får man ju en himla massa saker gjort. Det är en positiv grej. När det regnar kan man baka (se resultatet på bilden. Peter tyckte att en av bullarna såg ut som en skalbagge, fast nu var det ju inte direkt vm i estetiska bullar, eller hur?) och bullar, KANELBULLAR! - finns det något godare man kan proppa i sig? Jag bara undrar.
Man kan också sitta inne och glo på dåliga filmer med gott samvete. Fast ännu hellre bra förstås. Men eftersom jag och Peter har ganska olika filmsmak så kompromissar vi alltid och då blir det alltid katastrof. Igår såg vi t.ex världens sämsta thriller med Keanu Reeves som seriemördare (felcastad!) och snyggingen James Spader som kapten Piller, en tablettknaprande polis, totalt felcastad han med. The Watcher hette soppan och med facit i hand kunde man precis lika gärna kollat på den där så kallade "lördagsunderhållningen" med Esa-Pekka Salonen, den finske pinnviftande dirigenten.
Sedan kan man städa, rensa, sortera och det är inte ett dugg kul, men ganska skönt när det är klart.
Imorgon ska jag vara ledig och bara skrota. Hoppas det ösregnar.

Dagens låt: Umbrella - Rihanna. Det säger jag bara - inte utan mitt paraply!

Inga kommentarer: