Summa sidvisningar

söndag 8 juni 2008

Hair är jag

Finns det nåt jag verkligen hatar så är det mitt hår. Och på sommaren hatar jag det mer ännu mer. Det är flygigt, fult och fett. Färgen bleknar fort också så helst skulle man ju behöva hälla på en hel spann med ny färg minst en gång i veckan. Går jag till frissan kostar det mig typ 1100:-. Sätta upp håret? Nej, det går inte med mitt hår. Allt ser fult och konstigt ut. Sitta i en nedcabbad bil med mitt hår? No way, José - andra kan, inte jag. Andras hår flyger fint bakåt - mitt fladdrar runt, runt, fastnar i hela ansiktet, ställer sig rakt upp och vid en eventuell framkomst så skulle jag se ut som om jag tvättat håret med bordsmargarinet Lätta. Usch. Nu har jag börjat tänka i livsfarliga banor som "man kanske skulle ta och göra en lätt permanent?" Fast permanentat sig har man ju gjort och hur snygg på en skala såg man ut efter det då? Typ 0,000000000001. Kostar asmycket gör det med. Och det sliter på håret. Man kanske skulle raka av allt och börja använda peruk? Eller sätta en kasse i papp från Willys på huvudet - när jag tänker efter så är det nog både det billigaste och mest förnuftiga alternativet.

Låten idag: Eiffeltornet - med Ted Gärdestad. Den handlar om att man borde hoppa. En dålig hårdag till och jag bokar en enkel biljett till Paris.

Inga kommentarer: