Summa sidvisningar

måndag 16 juni 2008

Jajamän. Den här dagen blev bättre.
1. Slapp göra frukosten.
2. Ingen ringde från vikarieförmedlingen = ledig dag!
3. Hann göra en massa nyttiga saker via datorn.
4. En negativ grej. Brevbäraren hade med sig räkningar à 2000:- idag. Lagom till semestern. Jabba.
5. Jag körde hem Hondan. Visserligen i regn - men jösses vad kul det är att köra motorcykel. Så fort jag var hemma så sken solen igen. Tyyyypiskt.
6. Lena ringde och erbjöd mig jobb tisdag, onsdag, torsdag. Toppen!
7. Jag och Sara spelade in sista programmet för den här terminen på radion idag. Vi pratade recept på lyckad sommar. Ska bli kul att höra resultatet på midsommarafton. Sara tyckte att på semestern skulle man göra urballade grejer som att gå och lägga sig jättesent. Hoppa över frukosten och istället äta brunch. Det låter kul, men det får ske i ett annat, barnfritt liv. Snyft.
8. Barnen har ätit bra idag. Igår överlevde den ene på typ två makaroner, en pommes frites och en glass. Vi kör med hot som "om du inte äter så blir du inte stor och då kan du inte köra sopbil!". Vilket löjligt hot.
9. Mille bajsade i sin sparkbil idag. "Gud, vad äckligt!!!!" skrek Peter och jag kom rusande. Vem fick ta bort korven? Vem fick sanera bilen? Inte börjar det på P iallafall.
10. Jag ska börja med en ny bok ikväll. Brott av Karin Fossum. Hoppas den håller måttet. Godnatt.

Dagens låt: A day in a life med Beatles. Åh, Beatles! Vad ni var bra. Tänk om man fått vara ung där under värsta Beatleshysterin. Vad kul man hade haft. Min bror var med då men han var inte det minsta hysterisk vad jag minns.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ajaj... Jag glömde att en del har morgonpigga småfisar som inte ser tjusningen med sovmorgon.

Å andra sidan kan du balla ur på annat sätt ändå. Du kan smygröka, köra för fort och kanske busringa... :)