Summa sidvisningar

måndag 1 februari 2010

Blir inte klok på denna kokbok.


Horray! Horray! It's a holi holiday! Eller kanske inte. Men en semesterresa hägrar. Särskilt som man har en kokbok på Tradera som är uppe i......trallallaa.....två......tusen....femhundra kronor!!! Är det klokt eller? Jag köpte boken för en tia på Myrorna och tänkte att "jag kanske för en femtilapp eller så för den?" och nu det här. 2500 riksdaler. Auktionen slutar imorgon så än är ju inte sista budet lagt. Om jag bara kunde fatta vad som är så himla speciellt med just den här boken? Är det för att en författare har tecknat teckningar i den? Ingen aning. Jag vet bara att jag är jäkligt glad för att det kommer att ramla in snabba cash på mitt konto snart. Underbart.

Dagens låt: Money - Pink Floyd.
Det är pinsamt att prata lön tycker en del människor. Särskilt dom som tjänar mycket. Jag skäms inte ett dugg för att tala om att nu den 27:e januari så stod siffrorna 1.988:- på mitt lönebesked. Det ni! Det är svårslaget, eller hur? Men frihet kostar. Friheten är härlig härlig men farlig farlig.

Website counter

2 kommentarer:

Barasara sa...

Herregud. H e r r e g u d.
Men när det drar iväg så, blir du inte lite nojjig då?
Min burk som gick för över 300 spänn fick mig att hetskolla annonsen. "Har jag skrivit att det är en buckla?".
Jättelamt egentligen. Det är ju inte min sak hur mycket pengar någon annan vill spendera.

randigkatt sa...

Jo tack. Jag blir supernojjig och har konstant ont i magen.Kommer inte att vara lugn förräns boken är betalad och ivägskickad....