Summa sidvisningar

tisdag 16 februari 2010

Jag är äckligare i verkligheten!

Hej! Jag är en otäck ödla som bor på Borås Tropikhus. Idag var jag och mina polare kungssnoken, lilla äppelätande fjantsnigeln, ludna äckelpäckelspindeln och astuffa skorpionen på besök i Huskvarna bibliotek. Är det sportlov så är det och det är faktiskt lite sport att våga klappa mig. Det vågade Mirre fast det var med en hemskt darrig finger hon petade mig nervöst på ryggen och sedan hade hon mage att säga "Blä, vad äcklig den kändes!" inför alla tvåtusen ungar som stod och tittade på.

(Usch, tänk att det finns folk som vill ha ödlor och sånt som husdjur. Totalt obegripigt.)

Dagens låt: Lonely frog - Frogman.
På bilden ser ödlan nästan ut som en groda men det gjorde den inte i verkligheten. Den hade klor, taggar och hård, skrovlig hud som såg ut som sköldar, brrrr. Nästan som en liten minidinosaurie, brrr igen.)

Inga kommentarer: