Summa sidvisningar

onsdag 3 februari 2010

Och nu blir det ännu mera larv...


INSEKTER. SMÅKRYP. LARVER. Burr. Det är det äckligaste jag vet. Och det är väl just därför som just jag ska drabbas av dom. Den senaste veckan har jag hittat minst två larver i kökstaket varenda kväll. Jag har fått panik. Barnen har fått ännu mer panik. Skägget har förhållit sig ganska passiv.
Eftersom larverna bara uppenbarat sig på ena halvan av taket så slog vi våra kloka huvuden ihop. Vi kom fram till att vi nog misstänkte det ena köksskåpet. Närmare bestämt skåpet med alla gryn, kryddor, bönor och annat gojs. Skägget öppnade det misstänkt skyldiga skåpet och se! Där kröp en larv. Och en till. Och en till. BURRRRR IGEN! Jag hade gåshud/rös på hela kroppen. Ut med allt gammalt, damma, tvätta, släng. Spruta spruta med insektsgift.
Hjälper inte det här så slår jag en pling till Anticimex. Kosta vad fan det kosta vill.

Dagens låt: Killers - Human.
Are we human? Yes. Humana varelser är vi för det mesta i den här familjen men när det kommer till småkryp så finns det ingen som helst pardon. DÖDA. KILL KILL KILL!
Website counter


1 kommentar:

Barasara sa...

Ring. RING!
Mamma och pappa drabbades av samma grej. Larverna blev till flygfän.
Deras kom från en oöppnad(!) musliförpackning. Sen dess har de allt i burkar och med extra påse runtom.

Vänta inte. Ring!