Summa sidvisningar

måndag 8 februari 2010

Räkna med oss idag

Senare idag så ska jag till dotterns klassrum för ett utvecklingssamtal med fröken Berith. Dottern ska förstås vara med och för att förbereda oss så har vi fått en lapp med frågor som kommer att komma upp. Vi provade att fråga/svara nu på morgonen.
1. Vad är roligast i skolan? Dottern: Att klättra i träd på rasten! Jag: Nämen, nu ska det ju vara sånt som hanldar om SKOLAN inte vad du sysslar med på rasterna. Dottern: Jahaaaaaaaaa. Då säger jag matte. Jag: Matte? Gillar du matte? Dottern: Ja, det är kul. Att räkna med pengar och sådär. Jag: Jaha. Hm.
2. Vad är du mest stolt/nöjd över att du lärt dig? Dottern: Matte. Jag: Jaha?
3. Vad vill du lära dig mer av? Dottern: Jag vill lära mig räkna minus. Jag: Eh?

Alltså, hallå. Är hon mitt barn? Jag hatade räkning/matte när jag var liten. Borde inte hon göra det hon också då?
Mycket skumt. Jag fattar ingenting. Fast i och för sig - klättra i träd, det gillade jag också. Vi kanske är släkt trots allt.

Dagens låt: Ambitions - Donkeyboy.
Har hört den låten på radion ett antal gånger och alltid undrat vilka som sjunger. Tittade på reprisen av Skavlan igår (eftersom jag somnade kl.20.45 i fredags..) och där var dom! Norrbaggar till på köpet. Med fånigt bandnamn. Men med en jäkligt bra låt.
Website counter


Inga kommentarer: