Summa sidvisningar

tisdag 2 februari 2010

Ibland vill man räcka långfinger åt allt.

Eftermiddag. Jobbdagen avslutas lite sådär lagom mysigt med att min elev får ett epilepsianfall och ligger och krampar på golvet, usch, stressar hem, hinner vila i soffan i cirkagurka 20 minuter innan de två änglarna till barn kommer hem. Plus ett barn till, en kompis till dottern. Hurra. Sonen bryter ihop sjuttontusen gånger på en kvart. Är det inte fel på mackan så är det fel på lakanen i sängen. BUHÄ BUHÄ BUHÄ!!!! (på hög volym). Ytterligare en kompis till dottern plingar på. GAP SKRIIK SMÄLLA SMÄLLA I DÖRRAR!
Jag blir tokig, jag blir det nu.
Gode Gud, om du finns, ge mig ett anständigt liv.

Dagens låt: The ballad of Lucy Jordan - Marianne Faithful.
"At the age of 37, she realized she'd never ride through Paris in a sportscar with the warm wind in her hair".
Vad fint hon har fångat det, Marianne. Hon kunde också sjungit om mig: At the age of 40-something, she realized she'd never learn to play guitar and join a rockband.....plus tusen biljoner saker till. Blä.

Inga kommentarer: