Summa sidvisningar

fredag 13 februari 2009

Blodsugande hantverkare

Vi ska renovera vårt badrum är det tänkt. Inte själva - vi tänker betala hantverkare för allt jobb naturligtvis. Mannen och jag är ju tyvärr så tafatta att vi inte ens skulle kunna borra upp ett hål för en handdukskrok. Bäst att ta experter till hjälp. Tre offerter ska begäras in. En har vi redan fått. 80 lakan ville han ha och då var inte ens kaklet inräknat. Idag klockan tio skulle nästa man besöka oss för att inspektera vårt äckelpäckliga badrum. Jag sa till barnen att kl.10 så kommer det en gubbe som ska titta på vårt badrum. "En farlig gubbe" lade jag till eftersom jag tänkte att då kanske de skulle kunna hålla sig i skinnet några minuter och inte skämma ut oss helt.
"En vampyr?" undrade treåringen storögt.
Njäää. Men tänk vad förvånad man skulle blivit om man öppnade dörren och där stod det en läskig gubbe med huggtänder klädd i slängkappa.
Det var med viss förväntan jag öppnade när det väl ringde på dörren. Där stod en man.....med runda glasögon, kort krulligt hår....brrrr. Mycket läskig!

Dagens låt: Be mej aldrig - Wilmer X.

Be maj aldrig ringa daj igen.....Vad skönt om vi slapp ringa in fler firmor nu. Om "vampyren" kunde säga att "vi fixar gärna ert badrum för 50.000:- Kan vi börja på måndag?" Då skulle jag och den vampyren bli kompisar. Bra kompisar.

Inga kommentarer: