Summa sidvisningar

söndag 15 februari 2009

Bort med dom!

Paprikor. Pap.Rik.Or. Jag har haft kylskåpet fullt av paprikor, röda sådana, nu i veckor. Vad gör man med dom? Om jag är hemma hos någon och blir bjuden på en macka med ost och paprika tycker jag WAOW! Vad Gott! Är jag på ett fik så ratar jag oftast kakorna - jag brukar faktiskt sikta in mig på allt som har en paprika på toppen. Men aldrig att jag skulle få för mig att göra en ost/paprikamacka här hemma. Usch, inte mumsigt.
Fyllda paprikor med quornfärs? Sådäääär gott. Grönsaksgryta? Ja. Okej. Det får bli en jädra gryta igen. I med massa grönsaker och kryddor, kanske en cancerframkallande buljongtärning? och så 15%-ig matlagningsgrädde ovanpå det. Det blir säkert gott.
Huvudsaken är att jag blir av med de där röda tingesterna. Bättre att de kurar ihop sig inne i min mage än inne i kylen.
Åh, vad det är gott med mat.

Dagens låt: I want candy - Bowwowwow.

Jag som aldrig varit speciellt intresserad av godis har börjat få godissug några gånger i veckan. Vad sjutton betyder det då? Jag är INTE gravid, så mycket vet jag.
Är det något som kommer med åldern? Och när man fyller 65 - är det då man börjar sukta efter Bridgeblandning, jungfrubröst och engelsk konfekt? Hu, hoppas att de har slutat tillverka sådana vidrigheter då när jag fyller panscho.

Inga kommentarer: