Summa sidvisningar

torsdag 26 februari 2009

I'll be missing you

Snacka om att vara ett pinsamt stycke. För några minuter sedan finner jag mig själv sittandes vid datorn, mejlandes till chipstillverkaren Estrella. Mejlet hade ett lätt drag av desperation över sig då jag först fjäskar och sedan bönar och ber. Jag är, förstår ni, totalt beroende av deras Grillchips Delight med bara 15 eller om det är 16% fett. De är så jäkla goda! Och nu har vi i flera veckors tid inte hittat våra älsklingar - de kommer med all säkerhet att sluta tillverkas! Panik! Äter man vanliga flötchips med 33% fett nu så storknar man ju nästan. Det går bara inte och popcorn känns inte som ett alternativ.
Så det var därför jag slängde iväg ett mejl.
2009 känns redan som ett trist år :-(

Dagens låt: Sad but true - Metallica.
Jag bara vet ju att de kommer att svara nåt i stil med "Hej Mirre! Vad kul att du och din man har uppskattat våra Delightchips. Tyvärr så verkar det bara som om det är just ni två som gjort det då vi fått bränna upp 2000 ton med dessa osäljbara chips. Synd att du inte hörde av dig för två veckor sedan - då hade vi kunnat skicka några långtradare med chipsen till er istället. Det är ju alltid trist att behöva slänga "mat". Vänligen S. Trella"

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha ha snacka om att vara desperat efter chips
/L