Summa sidvisningar

måndag 23 februari 2009

Peter Parker in person

Varför skaffar man barn egentligen? Tja, frågar ni mig så svarar jag: För att livet blir lite roligare att leva. Vardagen blir mer....corny på något sätt.
Hade jag inte haft barn så hade jag ju aldrig vaknat klockan halv sex av att sjävaste Mr Spiderman stod lutad över en i sängen. Herr Spindelmannen himself med blå kalsonger över sina egna blå tights.

Jag hade heller inte tvingats genomlida en slags melodifestival där en och samma artist med solkeps och tunika stressjunger sig nervöst igenom en repertoar bestående av "I ett hus vid skogens slut" och "Tänk att du är du och tänk att jag är jag" med mera. Roligast i denna Melodifestival var egentligen reklmapauserna för då trädde Spindelmannen in på scen igen och bara stod där fånigt flinande.
Gratis underhållning är bra! Gratis underhållning får man varje da'!

Dagens låt: Måste naturligtvis bli ledmotivet till Spiderman.
...Spiderman Spiderman, do anything a spider can....
Vi råkade se ett avsnitt av Simpsons där Homer skaffar sig en gris som han lär gå i taket och klättra på väggar samtidigt som de sjunger Spiderpig, Spiderpig....
Mycket kul. Och roligast av allt var att påhittige treåringen började sjunga på den häromveckan men att han då sjöng Wendypig, Wendypig! Ha ha ha. Han har humor den lille.

Inga kommentarer: