Summa sidvisningar

söndag 8 februari 2009

Snälla snälla - låt det bli bättre

Så var då första deltävlingen i årets upplaga av Melodifestivalen genomgäspad. Vilka stentrista låtar! Alcazars dänga var klart bäst men jag har inte en endaste hum om hur den gick - inget bra betyg. Och stackars Shirley. Undrar hur paff hon blev över att komma sist?! Orättvist. Borde inte den tama låten med Jonathan Fagerlund kommit sist?
Petra Mede då? Jag säger....sådär. Hon är ju ganska rolig och så men mot slutet blev det lite väl uppstirrat och någon vidare bra intervjuare är hon INTE. Samtalen med de som skulle duellera var ansträngt pinsamma.
Men idén med tokmånga klädbyten var schysst.

Varför känns det som om Melodifestivalen håller på att dippa igen? Har vi inte nog av kriser? Tänk om det slutar som det var för ett decennium sedan. Tio artister tävlar. Den "hetaste" i högen är Lotta Engberg. Lotta Engberg vinner. Hennes låt heter "Det gör ont i tusen och en natt".
Och Melodifestivalen kan gå i graven.

Dagens låt: Kärleken är evig - Lena Philipsson.
Världens bästa tvåa i Melodifestivalen. Den och Ring Ring med ABBA. Låtarna från igår tror jag inte blir några klassiker direkt. Ingen, absolut ingen, kommer sitta där om femton år med en tår i ögonvrån och säga att "men bäst genom alla tider var ju ändå Nina Söderqvists Tick Tock - vilken kvinna! Vilken låt!"
Allt var bättre förr. Tamejtusan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppades på Shirley innan festivalen men blev besviken. Kanske för att jag hoppades att hon återigen skulle sjungit Min kärlek? Men jag ÄLSKADE Alcazars låt. Hade jag sett ut som Lina Hedlund hade jag haft cerise catsuit varje dag...

Håller med om Petras insats. Ibland kul men rysligt ansträngt i duellintervjuerna. Dessutom kändes det som att hennes eget programledarskap låg v ä l d i g t nära hennes parodi i Morgonsoffan?