Summa sidvisningar

måndag 3 augusti 2009

Eftersom Sköna Hem aldrig ringer på...

...så får jag ta saken i egna händer. Här en ovanligt fin gammal raritet. En emaljerad Vampirella! Handmålad av någon känd jönköpingsbo jag har glömt namnet på. Jag köpte den för 100 spänn av en man som hade en tatuerad snopp (har jag hört) som skulle flytta till Thailand för gott.
Älskar jag fina burkar? Gör jag det? Hm, låt mig tänka....ja , nu när du säger det!

Ibland fyndar man på Tradera och då vinner man ett par riktiga Marimekkogardiner. Jag älskar dom. Tänker aldrig byta ut dom. Albatross heter tyget och det är naturligtvis Maija Isola som har designat. I sillburken växer det nån slags växt. Otroligt hippt!

Har man inget badrum får man tvaga sig vid diskbänken. Då krävs det en bra tvålkopp för fem kronor från Erikshjälpen samt ett stulet hjärta från ett barn (tvålen var Wendys..).

Den röda hyllan ser i sin helhet ut som ett dollartecken och den är ett hittegods från Ludvigsborg - världens häftigaste hus som jag flyttstädade en gång i tiden. Allt i hyllan är billigt krafs - som jag älskar. Visst är Bonniers kokbok skitsnygg??

Röda skåp är fina skåp. Längst ut till höger tronar den gamla kaffekvarnen från mormorsmor som pappa naturligtvis kände sig tvingad att måla ORANGE nån gång
där på 70-talet.
Kobran! Den här har funnits i vår kobratokiga familj sedan urminnes tider. Nu har den dock lagt av. Den sprakar och har sig men jag kan inte göra mig av med den ändå.

Och till sist! Vårt läckra badrum! Så här ser det ut efter ÅTTA VECKOR! Är det pinsamt dåligt eller är det pinsamt dåligt? Idag var hantverkaren här i fem minuter. Han "råkade" få in ett armeringsjärn i ögat och var tvungen att åka till vårdcentralen. S U C K.
Det blir diskbänken och källartoan ett bra tag till om jag känner min hantverkare rätt......

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle ge (nästan) vad som helst för den där Vampirellan!! 200??/Susan

Anonym sa...

Du har rariteter värda en förmögenhet på tradden, fniss
/L

Anonym sa...

Vad som helst Susan? Då får du sätta en nolla bakom till. När det kommer till Vampirella är jag hård. Benhård.
/Mirre