Summa sidvisningar

torsdag 6 augusti 2009

Jag vill äta melon i motljus

Är man med i Facebook så får man ta del av alla ens kompisars liv. En del av dessa bekantingar lägger ut foton jämt och ständigt (minst åtta stycken av mina polare gör detta...inga namn) på sin semester, sin familj, sina dagar på stranden, från stugor på Öland och hej och hå. Det är bilder på vackra flickebarn som gungar i motljus, det är plaskande treåringar i vattenbrynet och värst av allt - det är bilder på dom, tjejerna/fruarna själva. Bilder som deras män antagligen tagit just för att de såg ett tillfälle och "aah, vad vacker hon är min kära när hon äter melon, jag måste bara ta ett kort alltså" eller "oops, här måste jag snabba mig och ta ett kort när frugan och femåringen pussar varandra på filten, på stranden, vid grillen, i hammocken, på studsmattan, vid spisen, på restaurangen, på festen, på ditt, på datt....."osv i all oändlighet. Fattar ni inte att det finns folk som blir avundsjuka? Lägg ner! Jag kan med gott samvete säga att Skägget aldrig, ALDRIG, tagit ett kort spontant på mig, någonsin. Vill jag bli förevigad så får jag be om det. KRÄVA det. Det är jäkligt ledsamt och nu när jag tänker på det blir jag till och med lite ledsen. Hur kul är det att säga "Öh! Kan du ta ett kort på mig och Mille nu när vi ska flyga luftballong?" Va? Vad är det för fel på min man?
Har du ett svar så ring eller mejla. Snyft. Jag vill veta.

Dagens låt: Photograph - Ringo Starr.
...och när han väl tar kort så blir man en liten prick långt bort. Prick eller med avhuggna ben. Aldrig att man blir bra eller snygg. Fan!

Inga kommentarer: