Summa sidvisningar

söndag 2 augusti 2009

Gosigt lurvigt fint fult

Nu är det bestämt. Söndag den 16 augusti mellan kl.11-15 ska vi här på Drottninggatan 29 i Huskvarna ha en stor gårdsloppis. Det blir tredje gången gillt.
Idag gluttade jag på ena källarförrådsdörren och JÖSSES!! Det bara vällde loppissaker emot mig! Och då ska ni veta att vi har två förråd till. Har jag släpat hem allt detta? Till vilken nytta? Har jag varit en hamster i ett tidigare liv? Frågorna hopar sig. Nu vill jag bli av med eländet. Det kanske är någon där ute som är intresserad av nya bestick (fast gamla förstås) i gul plast? Barntallrikar med fräsiga mönster på? Nya, oanvända kökshanddukar från Tjeckien? (OBS! Det är av MYCKET stor betydelse att min svärmor inget får veta om denna loppis. Vi kommer sälja nästan allt vi fått av henne...). Två gosiga jättekuddar i lite lurvigt material? Ölglasunderlägg? Gosedjur? Vi har allt! Om du vill så får du också sälja här. Kostar bara 20 riksdaler för en plats.
Välkomna som sagt var den söndag den 16:e!

Dagens låt: Welcome to my nightmare- Alice Cooper.
Jag som är så emot det här med prylar tycker det är extra pinsamt att jag sitter inne med ett sånt BERG av grejjer. En riktig mardröm. Men drömmen kan bli fin om någon annan blir lycklig av nån pryl man vill bli av med. Och jag - jag får ju in nya pengar. Nya pengar till nya grejjer....

Inga kommentarer: