Summa sidvisningar

onsdag 19 augusti 2009

När en dörr stängs öppnas en annan

Låg i sängen idag och läste morgontidningen. I takt med att jag skummade mig igenom alla artiklar om nedskärningar inom skolan så fick jag mer och mer ångest. Jag som livnärt mig på att till en stor del på vikariera i skolmiljö senaste året kände att nu var det kokta fläsket stekt. Nu satt man nog där. Med skägget (inte Skägget, mannen, utan hakskägget) i brevlådan. Åkte till skolan med dottern och när jag kom hem så ringde telefonen.
Så imorgon ska jag till ett ställe i Jönköping och prata lite jobb!
Håll tummarna för att det kan bli något vettigt av det här nu!


Dagens låt: Learning to fly - Tom Petty.
Tänk att min lilla tjej som nyss kom hem från BB nu har börjat i första klass. Jag fattar det bara inte. Vad många skolår hon har framför sig! Vilka kommer hon att vara med, vilken kille kommer hon bli kär i, vilka ämnen kommer hon briljera i? Av alla 23 barn i klassen idag var hon den enda (blyg som hon är) som sa tack när fröken Berit gav barnen kuvert med information till föräldrarna i. Av en sådan liten skitsak blir jag glad. Tack.

Website counter

Närmast kameran sitter den lilla blyga violen......

Inga kommentarer: