Summa sidvisningar

onsdag 12 augusti 2009

Farmor?

Vi är ute och åker bil, barnen och jag.
"Mamma! Vem blir mina barns farmor?" undrar Wendy, 7, från baksätet.
"Jo, den du gifter dig med har ju en mamma och då blir hon farmor till era barn" svarar jag.
Och så fortsätter jag babbla på för att förenkla och kommer då på att den tuffa killen som Wendy tycker är så spännande på skolan heter Sebbe:
"Till exempel om du och Sebbe gifter dig och hans mamma heter Inger. Då blir ju Inger farmor"
"Men jag vill inte gifta mig med Sebbe!" menar Wendy.
Puh, tänker jag.
"Du vet att du ska leta efter en snäll kille. Du ska inte vara med killar som är tuffa och dumma" förklarar jag (åh, vilken klok mammma!).
"Men du hittade ju en tuff!" svara Wendy snabbt.
"Eh. Menar du att du tycker att pappa är tuff?"
"Ja, det är han ju"
"Ja, fast han är ju snäll OCH tuff" säger jag och känner mig lite mallig över att jag lyckades hitta ett sånt rart exemplar.
Snäll och tuff. Tuff och snäll. Jag har nog haft en hel del tur i livet trots allt.

Dagens låt: Rough boy - ZZ TOP.
De tuffaste killarna som finns är skäggiga, långhåriga och tatuerade bikers som inte har några problem alls med att sitta baktill på hojen om frugan kör. Eller som vågar vägra kött och som tycker synd om alla djur som råkar illa ut.
Det är jädrigt fränt det.

Inga kommentarer: