Summa sidvisningar

tisdag 25 augusti 2009

Innan kvällsteét

Så går en tisdag från vårt liv och kommer aldrig mera åter.
Min tisdag:
Vikarieförmedlingen ringer kl.07.10. "Kan du vara på Anna Dalinskolan idag kl.07.30 -14.00?" (det kunde inte oförberedda jag).
Åkte med barnen till skolan. Lämnade in bilen till Fleksnes. GICK hem.
Sprang in till grannen och duschade. Jag tvättade håret länge och väl men efter duschen upptäckte jag att jag hade glömt ta med kammen! Aj då!
Anna bjöd på kaffe efter min tvagning och jag fick sitta där i hennes kök med turban. Kändes lite olustigt.
Luktade gott. Gick hem. Jobbade hemifrån med diverse matnyttiga saker. Bjöd hantverkaren på kaffe bara för att han varit en så duktig ponke och verkligen börjat sätta kakel. Han blev glad.
Hämtade hem barnen. Åkte till Erikshjälpen. Mötte en arg Lena K. Mötte Tova också. Tova med sina tre ungar som hade fyndat tre finfina glas med fint mönster á 3:- st.
Hejade på Gunnar K samt mor och far. Åkte hem. Skägget tog med sig barnen till farmor för dusch. Lyxiga jag fick vara ensam hemma. Försökte sova, men jag har en sån inre stress att när jag väl lägger mig ner för att slappna av så hör jag att jag har hjärtklappning. Vilade lite iallafall. Brassade mat. Precis när maten var klar så kom de resterande 75 procenten av familjen inramlandes. Skägget gick till Fleksnes för att hämta vår lagade bil.
Nu är vi 3.900:- fattigare.
Jag ska unna mig en kopp te ikväll, tror jag.

Dagens låt: Smoke on the water - Deep Purple.
Just det ja. Glömde påpeka att jag inte rökt en endaste liten fimp idag. Jag har slutat röka! Hädanefter blir det inga LEVEL-köp för 40:-. Nu ska här bara bolmas lite lätt om det vankas fest.
Ingen som ska ha fest snart förresten?

Inga kommentarer: