Summa sidvisningar

måndag 17 augusti 2009

Get a life!

Drömmer en natt om hur Robert Rauschenberg kom på sitt kända konstverk med geten som har ett däck kring magen. Va? säger du nu. Ja, säger jag. Jag drömde så. Helt konstigt och helt olikt mig. Jag som brukar om Månsar Zelmelövar, toaletter med glasväggar och mystiska män med gitarrer. Inte brukar jag drömma om getter med däck inte!
Men nu gjorde jag det iallafall. Det var en riktigt invecklad dröm och det konstigaste av allt var att när jag öppnade morgontidningen därpå så var det en stor artikel där om...just det, geten med ett däck om magen. Rauschenbergs konstverk. Om inte det är jäkligt märkligt så heter jag Mahatma Gandhi.
Jag började läsa artikeln och febrilt luska efter ledtrådar. Varför, varför. Vad ville den här udda drömmen säga mig? Det enda jag kanske kunde tänka mig är att jag ska ta mig till Malmö den 26/12 för då öppnar något museum där. Kan det vara så? Ska jag fira annandag jul i Malmö? Och varför? Kommer mitt liv att ta sig en ny vändning? Och bli gettebra?
Drömtydare någon?

Dagens låt: Get back - Beatles.
"Men du såg säkert nåt reportage på teve om detta kvällen innan" kanske du säger nu. "Men nä. Det gjorde jag INTE". Det är nåt väldigt lurt med min hjärna just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha jag såg det här s k konstverket i en sketch på tv för nån vecka sen. Tror det var "kvarteret skatan".
/L