Summa sidvisningar

fredag 28 augusti 2009

Jag - en gammelgädda?

Man vet att man håller på att bli gammal när man bläddrar i morgontidningen och ögonen hellre letar sig till annonser som "Ny fiskbil på Torget! Imorgon lördag torskfilé för 129:-kilot" än till nöjesannonserna som ropar om After Work och allt vad det här nya, moderna heter som ungdomarna ägnar sig åt.....
Ack, ack, ack.

Dagens låt: Young ones - Melody Club.
Igår var jag på Stadsbiblioteket. Det var ÅR sedan jag var där. Vad fint det blivit! En avdelning hette "Ungavuxna" - det såg fantastiskt mysigt ut därinne. Jag ville gå in men vågade inte. Jag är ju ingen ung vuxen. Eller är jag det? Tittar man i passet så är jag icke det minsta ung men om man tittar in i min skalle så upptäcker man att "Herregud! Hon är ju bara tjugoett år ju!" Och om man är tjugoett inombords så kanske man har tillträde till Ungavuxna? Vill de inte ha dit oss får de fan skriva Ingavuxna istället. Nästa gång går jag in!
Website counter

Inga kommentarer: