Summa sidvisningar

lördag 22 januari 2011

Jag tävlar mot svärmor Vera

Och tävlingen går ut på att vi måste göra oss av med fem kilo kroppshydda innan 1:a april. Jag ska ned till 66 kg. Hon till 70 kg. Misslyckas man får man böta 500:-
Än så länge leder den duktiga svärdottern. Jag har redan gått ned två kilo. Hon: Noll kilo. Jag har segervittring!
Min banta-metod: Ta det lugnt med smör och ost. Drick inte juice till måltiderna, drick vatten istället, drick gärna ett glas med vatten och äppelcidervinäger innan middagen - det ska visst vara bra för matsmältningen.
Ät inga kakor. Ät inte sent. Inte äta chips varje helg, bara en gång i månaden, gärna löningshelgen för att fira lite extra. Ät inte skräpmat flera gånger i veckan.
Där har ni det. Jag kommer vinna.
Dessutom gjorde jag en rolig upptäckt idag. Grapefrukt är superjättefantastiskt gott! Och nyttigt. Förebygger visst cancer, sänker kolestorolet och en massa andra uppiggande saker.
Tre grapefruktar för 10:- finns på ett Willys nära dig. Skynda fynda.

Dagens låt: Overkill - Motörhead.
Har precis sett dokumentären om sångaren, basisten, mannen, legenden Lemmy Kilmister. Mycket bra dokumentär och en väldigt sympatisk och hygglig man som man väl verkligen kan säga personifierar rock'n'roll.
Han sa en bra grej: "Man kan inte få allt. Var sjutton skulle man göra av det?"
Jag trycker på gillaknappen.


Website counter

Inga kommentarer: