Summa sidvisningar

måndag 31 januari 2011

Sötisen paxar

Sitter och rattar bilen på väg hem från dagis. Sonen sitter i baksätet. Plötsligt säger han:
"När jag är stor och du är död - kan jag få dom då?"
"Få vaddå?" undrar jag.
"Dom vantarna du har på dig!" (jag har ett par randiga torgvantar på mig idag, lila och orange)
"Jaså dom. Ha ha. Ja, okej, dom får du när jag är död! Gillar du dom?"
"Jag tycker dom är fina".....

...och hemma ligger dottern. Nu är det hon som fått spysjukan. Hon blev hemskickad efter två timmar i skolan idag. Poor thing....det verkar vara en synnerligen aggressiv kräksjuka i år. På hennes skola är det en hel klass (5:an) som fått stänga p.g.a av mer än hälften av eleverna har drabbats.
Yöök. Bara att ta en nummerlapp nu och vänta på sin tur, antar jag.

Dagens låt: Beroende - Wilmer X.
På facebook kan man delta i en frågesport som heter oxie.com. Urfånigt namn på beroendeframkallande spel. Jag har nu nappat åt mig åtskilliga poäng så helt dum i huvudet kan jag ju faktiskt inte vara. Vet till exempel att kaffet härstammar från Etiopien och att EU:s största sjö heter Vänern. Bra va!

Website counter

1 kommentar:

Lena sa...

Hmm .... ja jovisst .. kan ju vara bra att känna till.

Hoppas W kryar på sig!