Summa sidvisningar

onsdag 26 januari 2011

Pippi på skolan

Är i särskolan inne i ett klassrum. Pedagogen där framme pratar om våra vanligaste fåglar här i Sverige.
"Kan ni säga några fåglar?" undrar hon.
Eleverna är tysta och funderar.
"Tittit-tuuut, tittit-tuuut" säger Sanna.
"Ja, det är ett läte. Men vet du någon fågel?"
"Tupp!" ropar Acke.
"Mmm, det är ju en form av hönsfågel så okej".
Därefter lossnar det lite och någon får ur sig talgoxe, koltrast, uggla och gråsparv.
"Vad gillar gråsparven att äta?" fortsätter den frågvisa pedagogen.
Alla lägger sina pannor i djupa veck men till sist får Kalle ur sig:
"VARMA MACKOR!"
....varpå alla bryter ihop. Ha ha ha ho ho ho. Man får sig många härliga skratt varje dag med de här ungarna.
Jag älskar särskolan! Det är sant.

Dagens låt: Fix you - Coldplay.
Imorgon ska jag köra hela östsidan i Radio Jkpg på morgonen. Det har jag aldrig gjort och har jag aldrig gjort något så blir jag såklart j-igt nervös.
Kommer jag fixa det? Jag MÅSTE fixa det! Om jag klarar mig så ska jag fira med att gå från radion till Liljeholmen. Om jag inte fixar det så ska jag banne mig gå hela vägen hem. Det kommer ta ungefär två timmar. Därför ska jag, måste jag!

Website counter

Inga kommentarer: