Summa sidvisningar

måndag 17 januari 2011

Detta känns något avlägset....

...har det verkligen varit sommar? Var sommaren de där två veckorna då jag var ledig från kontorsjobbet på AMA?
Två ynka veckor. Mot 45 veckor (känns det som) med snö, is, rimfrost, gåshud, kalla fötter, droppande näsa, fnasig hud och nariga händer.
MEN i och för sig. I Australien till exempel har de väl det varmt och soligt jämt. När det inte regnar oavbrutet i fem veckor förstås och hela stan svämmas över och man får fly från hus och hem. Och när väl vattnet dragit sig tillbaka så har man en stinkande lera i hela staden. Plus i sitt hem.

Synd att klaga. Jag håller käften och fortsätter sjava runt i min röda 70-talsmorgonrock i plysch från Kupan för 45:-. Tänker på alla som måste upp och ut och stressa och jäkta. En annan börjar ju inte förräns klockan två. Mmmmmm. Jag säger bara mmmmm.

Dagens låt: Get up stand up - Bob Marley.
Ställer klockan varje morgon. Vaknar LÅNGT innan den ringer varje morgon. Jag och Skägget låg i sängen idag (kl.5.45 - en halvtimme innan klockringningen) och dividerade om hur många gånger i livet man egentligen försovit sig? Han kom fram till att han gjort det noll gånger. Jag sa att det kanske rörde sig om MAX två gånger.
My god vilka otuffa och lama personer vi är.

Website counter

1 kommentar:

Lena sa...

Då är jag också lam, för jag kan inte för mitt liv minnas att jag nån gång försovit mig.
/LK