Summa sidvisningar

torsdag 6 januari 2011

Jill och jag

Skägget svarar på en annons om mc-delar. Han vill köpa crossdelar och gubben bor nära och bra, ute i Lekeryd.
Skägget kommer dit. Stugan/huset ligger i skogen och ut tittar en gubbe i 60-årsåldern. Ensam. Pratsjuk.
De pratar om ditt och datt. Gubben undrar var Peter bor och vet med en gång att "det brukar stå en motorcykel utanför, va?".
Peter nickar.
"Jag måste bara fråga. Vem är du gift med?" frågar den nyfikne gubben.
"Maria Juneström" svarar Skägget.
"Mirre!" utropar gubben. "Jag läste ALLTID hennes skivrecensioner i JP!"
Peter håller på att tuppa av. Gubben ser verkligen inte ut att vara den musiklyssnande sorten. Gubben springer in i huset och en stund senare kommer han ut med en papperslapp. Det är en skivrecension signerad Mirre Juneström. Jag har tydligen recenserat Jill Johnsons julalbum. Jag har tyckt att det var lite mesigt och nämner en Ronetteslåt.
"Jag har letat och letat efter den här Ronetteslåten, men jag har fortfarande inte fått tag i den" förklarar gubben. Han berättar att han varit runt i skivaffärer och frågat men inte fått napp.
Skägget tackar för sig och lovar att undersöka saken med sin skivrecenserade fru.
.........................................................som naturligtvis inte fattar nånting.....

Dagens låt: Frys - Docenterna.
Idag skulle vi plus Stefan, Hoccy, Molly och Uzze ha åkt pulka samt grillat korv. UTE. Har ni tittat ut? Burr! Ser ni att det TOKsnöar? Det får bli en innedag istället. Med raggsockor och värmeljus.


Website counter

Inga kommentarer: