Summa sidvisningar

måndag 10 januari 2011

Världens segaste bloggare loggar in...


Hej hej. Det är bara jag igen. Världens sämsta bloggare. Noll inspiration - men glad ändå på nåt vis.
Kan förtälja att idag har jag varit på radion igen mellan halv sex och nio. Jag fick ensam ta hand om Radio Kalmar och det gick jättebra. Var varken svettig eller nervös. Framsteg, huh?
Nästa vecka ska jag hårdköra. Då ska jag vara där alla dagar utom onsdag då jag är på säris. Det blir najs, jättenajs.
Jobbade med en brandman idag som var jättetrevlig. Han kände igen mitt efternamn och undrade om jag var Björns fru? Nä, jag är hans lillasyster, sa jag.
Ha ha. För några år sedan trodde folk att Björn var min pappa. Där ser man. Man åldras tydligen. I ganska rask takt.
Brandmannen Peter var iallafall ytterligare en trevlig bekantskap. Han ska ha med sin åttaåriga dotter till jobbet på fredag och vi enades om att då kunde jag ju ta med mig min åttaåriga dotter också. Så kanske de blir jättebra kompisar! Win-win. Det gillar jag.
Nu loggar sämpbloggaren ut igen. Det luktar pizzabullar från köket nämligen. Ciao!

Dagens låt: Fire - Bruce Springsteen.
Nu vet jag mycket mer om bränder och om brandmannajobbet. Kul att få veta nya saker, tycker jag. Vet ni t.ex att efter sex-sju andetag i svart rök så kolar man? Om inte så vet ni det nu. Kolla brandvarnarna. Genast!



Website counter

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vaddå seg och sämpig!? Vad kan man säga om oss som bara njuter av andras mödor...;) När får vi här i Jönnet höra din ljuva stämma i P4??? Pizzabulla=torsdagar i Björken! Inget annat...

//Tuppen

randigkatt sa...

Tuppen - kanske nästa vecka? Då ska jag "hårdköra" på Trafiken!
See you tomorrow!

randigkatt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.