Summa sidvisningar

måndag 24 januari 2011

Mitt nya goa liv

Två minusgrader ute. Det är mörkt. Det är måndag i vinterlandet Sverige. Barn ska till skolor och dagis. Föräldrar ska stressa vidare till sina kneg. Kneg dom kanske avskyr.
Och här sitter jag i total lugn och ro med mitt nya liv och trivs. I huvudet sprakar det om Jane Hellens hårtoning för trots att livet ser ljust ut så vill jag ha det mörkt. I håret.
Idag blir det alltså en mysig måndag. Jobbar gör jag hemifrån.
Kan varmt rekommendera alla att vara frilansare, eller freelaaaancer som Tuppen brukade säga. Man styr och ställer över sitt eget liv. Helt. Det kanske inte ger lika mycket klirr i kassan men har man bara så man klarar sig så är allt frid unt fröjd.

För mig är livskvalitet viktigare än status. Det är jag stolt över.

Dagens låt: Moviestar - Harpo.
Guldbaggegalan ikväll! Och så inihelvete typiskt att jag ska vara på möte hela kvällen då. Mellan 18-21 på Trafiken. Vi ska i och för sig få smörgåstårta, vilket jag älskar nästan lika mycket som mina egna barn, men jag kommer ju missa halva galan!! Fan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kuckeliku! Du är för himla kul, läste ända ner till matningen av fåglarna...har nu ont i magen av skratt! Tror nog att någon såg dig!;)
Kände igen mig med "den långa färden" till apoteket. Hur hittar vi tålamod?
Tänk på att du kan bli försurad av för mycket grape, se på mig, jag fullkomligt älskar sura livsmedel!!!;) La Coq (länge sen jag läste franska!)