Summa sidvisningar

fredag 2 mars 2012

Dagens glassiga möte

Det är på Willys det händer. Idag stod jag och plockade upp mina varor på kassabandet när jag kände att någon liksom sträckte sig under och emot mig och sa:
"Jamen, jag tyckte väl att det var du! Hur är det med dig?"
Mannen som propsade på min uppmärksamhet såg ut som en gråhårig utländsk upplaga av Håkan Juholt och min hjärna höll på att koka över eftersom jag inte kände igen honom. Men pinsam, lam och snäll som jag är så låtsades som att jag visst kände honom.
"Tack bra!!! Hur är det med dig då?" undrade jag glatt samtidigt som jag betalade mina varor.
"Bara bra. Men min glassbil är sönder just nu!"
"Jaha" sa jag och drog mig åt kassabandets slut för att stuva ner mina varor i mina trasiga SR-tygväskor.
Nu kom Juholtkopian emot mig för att packa ner SINA varor.
"Hur är det med din grabb nuförtiden då? Han är väl stor nu?"
Här började jag ana en hel ugglekoloni i mossen. Min grabb...
"Ja, han är ju sju år snart...." sa jag lite trevande.
"Och hur är det ute på Råslätt nu då?" fortsatte han med glassbilen.
"Råslätt? Näää, jag tror faktiskt att du tar fel på mig och nån annan."
Fan, vad pinsamt. Men för att släta över så säger jag nåt i stil med att "jag tycker visserligen att du ser bekant ut också..."
"Jaha, men du är himla lik en annan, fast som sagt var...jag kör ju glassbilen vet du!"
"Ha ha ha (insmickrande, falskt skratt) ja, det är himla lätt hänt att man tar fel på person"...SORTI.

Joråsåatt. Så nu är man bundis med en glassbil. Synd bara att jag inte bor på Råslätt och har en vuxen grabb. Fast vad var det han sa nu igen? Var inte glassbilen sönder?
Puh. Tur.

Dagens låt: Aint no mountain high enough - Marvin Gaye & Tammi Terell.
Berg. Toppen. Ni fattar va? Och apropå topp så har jag en nioårig, snart tioårig, dotter som igår kom och ryckte mig i förklädet (eller om det var kjolen) och sa att hon ville ha en topp.
"En topp?" sa jag.
"Ja, ALLA tjejer i klassen har toppar nu!"
"Men ni har ju inga bröst än...vad ska det vara bra för?" menade jag.
"Ja, men ALLA har ju det. Jag har en bild i huvudet på hur den ska se ut!"
Okej. Så imorgon antar jag att det är vi som får ta det huvudet och gå till närmsta äckliga köpcenter och införskaffa en onödig TOPP.
Toppen.

Inga kommentarer: