Summa sidvisningar

onsdag 14 mars 2012

Prinsessdröm

Drömmen inatt:
Jag är i en lägenhet med en bekant som plötsligt deklamerar att prinsessan Caroline av Monaco snart ska komma och hälsa på.
Det gör hon. Jag känner att jag förvandlas till en stel pinne som plötsligt pratar URUSEL engelska. Jag kan knappt säga hello utan att det blir fel. Caroline tittar konstigt på mig.
Min bekant avlägsnar sig för en stund och jag och Caroline blir själva i rummet. Pinsamhetsatmosfär. Vi klickar inte alls. Hon verkar tycka att jag bara är kufisk. Jag måste säga nåt! Det blir: "Don't you ski now"? Mycket smart fråga! Men Caroline låtsas inte höra utan hon börjar istället att plocka med ett papper och säger att hon gillar att leka en lek. Man ska skriva en mening på ett papper och så ska den andra försöka gissa vad som står skrivet. Mmmm. Vad kul.
Min bekant sluter också upp i den ack så roliga leken och de två börjar skriva på varsitt papper medans jag ser på. Det är tydligen jag som ska gissa - men de skriver ju helt öppet! Som sagt var. Mmmm. Väldigt kul och spännande lek det här.
Jag låtsasgissar och det kommer in fler folk i rummet. Jag lyckas förstås inte gissa rätt på Carolines långa harang om något i stil med "Jag tittar på Disney channel men vill hellre se på nyheterna".
Nu är vi en massa "vanligt folk" i rummet. Vi skrattar och har hyfsat skoj.
Plötsligt så blir Caroline tårögd. Hon blir så att säga emotionell när hon ser vad roligt vi vanliga enkla skitar faktiskt kan ha det. Och hon som måste vara en prinsessa och allt. Hon säger att "hon tyvärr måste gå nu". Mig kramar hon förvånande om extra länge och hon säger nåt i stil med "Jag tyckte du var konstig men dig tyckte jag bäst om trots allt".

Vaknar. Varifrån får man allt sjukt egentligen?

Dagens låt: Sunny afternoon - Kinks.
Vågar man hoppas på lite solsken över bygden i eftermiddag? Idag slutar jag kl.12.30 så om du hör mig Gud - starta solmaskinen någon gång där vid typ.

Inga kommentarer: