Summa sidvisningar

onsdag 21 mars 2012

Önska en låt!

Onsdagar här på radion är numera lika med nostalgi. Förra veckan var det 50-talstema och idag var det således 60-talstema. När jag kom in i studion för att läsa min första trafikrapport (den är alltid svajig och mosig, men vaddå, klockan är bara tio över sex på morgonkvisten) så frågade plötsligt progamledaren Johanna om jag var född på 60-talet och isåfall när? Jag fick lite lätt panik. Att behöva avslöja i radion i direktsändning vilken gammal kvarleva man är hade jag verkligen INGEN lust med så jag sa, ljugigt, att jag var född 1969. Typ.
Då får du önska en 60-talslåt!" säger Johanna och eftersom min hjärna fortfarande låg kvar på kudden där hemma och slumrade så hasplade jag ur mig att jag bara måste få höra "Be my baby". Med Shangri-las.
Jamen vad bra. Himla kul start på den HÄR onsdagsmorgonen då! Dels att behöva berätta vilken tant man är, dels att få hjärnsläpp när det gäller musik. När gjorde Shangri-las "Be my baby"? När? Vifta med all världens pekpinnar! Var det inte Ronettes? Jo, det var det. Visst.

Jag vill logga ut. Typ nu.

Dagens låt: Run to the hills - Iron Maiden.
Springer gör jag inte men jag går. Jäklar vad jag går. Nu har jag spatserat tidiga morgnar i en veckas tid. Igår till exempel så satte jag klockan på 05.40. Hoppade i mina träningskläder och så UT och gå gå gå. Fort. Därefter så cyklade jag med kidsen till skolan och för den minnesgode så var det alltså en total upprepning av förra tisdagen MEN efter jobbet igår så gjorde jag det ytterligare en gång. Eftersom ingen behagade vara hemma när jag kom hem vid 18-tiden så tänkte jag att vaffan - jag sticker väl ut och lufsar (nya modeordet) lite till då. Om jag var på G förra veckan så är jag på H den här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var det inte "The leader of the pack" som du önskade i morse...;)??? Herregud, vilken fånig text som jag sjöng med i på den tiden:)//Tuppen

randigkatt sa...

Nej, men den gjorde ju Shangri-las så de tog den istället. En konstig kompromiss - men jag älskar den låten också så det gjorde inget :-D