Summa sidvisningar

tisdag 13 mars 2012

Slapp kväll - hurtig morgon

Gjorde misstaget att lägga mig i Wendys knä i soffan igårkväll. "Killa mig lite på huvudet och ryggen" bönade jag, den utsjasade mamman.
Kill kill kill med små flickhänder - och vad händer? Jo, den utsjasade föräldern somnar kl. 20.15! Vaknar till lite lätt när Wendy reser på sig och säger "Godnatt, jag går och lägger mig".
Somnar om och vaknar vid midnatt. Masar mig ut i badrummet, blaskar av mig och borstar tänderna. Hoppar i säng. Somnar.
Vaknar av att datorn plötsligt går igång BARASÅDÄR! mitt i natten. Skägget vaknar också. Hela sovrummet badar i datorljus.
Vi tänker båda två på exakt samma sak. Nämligen PARANORMAL ACTIVITY! Otäckt. Dessutom krafsar det på dörren. Mats vill in efter sina CATNORMAL ACTIVITIES ute på stadens gator och torg. Försöker somna om. Det går inte.
Så när klockan är 5.40 är det jag som kränger på mig joggingmunderingen och ger mig ut i gryningen. Går en rask promenad i hela 40 minuter. Kommer hem svettig och tar en kall dusch. HÄRLIGT är ett alldeles för lamt ord för hur det kändes.
Efter frukosten så säger det nya hurtiga jaget till ungarna att vi minsann SKA CYKLA till skolan. Möts först av protester från dottern men efter lite tjat (jag är ju van och mycket härdad vid det här laget) så ger hon med sig. Vi cyklar iväg, fort, och Mille sitter på min pakethållare (motstånd = mer motion).
Så nu sitter jag här på röven på jobbets kontorsstol och känner mig himla nyttig och bra. Jag är så att säga på G. Härligt!

Dagens låt: Bye bye baby - Bay City Rollers.
Den kunde väl hetat Buy buy baby istället? Jag har buyat idag nämligen. På lunchen stack jag iväg till Erikshjälpen och hittade ett par nya sovrumsgardiner för 50 pickadoller. Kan ju vara bra att ha ett par gardiner att byta med då jag haft samma gardiner i snart tio (10!!) år. Hittade även en gul snygg 70-talskudde samt en fallosliknande vit prydnadssak till ett av fönstren. Hela klabbet gick på 85:-. Ganska som hittat det.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Visst är det härligt att få såna där hurtig-ryck?
Och FAN vad jag är avundsjuk, vill också ha något mysigt second handställe att smita iväg och lunch-shoppa på. Erikshjälpen här har bara öppet 2 dagar i veckan och då är ju varenda JÄVEL där och ska fynda. Och de öppnar dessutom inte förrän kl 13. DÅLIGT!

randigkatt sa...

Du får helt enkelt flytta tillbax hit. Om du bara visste vilket loppis-Mecka det är här! Två Erik, ett Bra&Begagnat, en SAM-hjälp, tre Röda Korset + en massa småloppisar. Sjukt bra!