Summa sidvisningar

söndag 11 mars 2012

En sak till som jag hatar!

Sitter och klickar runt på facebook. Om man ville skulle man lätt kunna slå ihjäl två dygn genom att bara tjuvkika och snoka i andras fotoalbum som de gladeligen delar av sig med till allt och alla. Hittar ett fotoalbum hos Sandra. Vi kan kalla henne så. För många herrans år sedan så arbetsprövade denna människa på Nyfiket där jag jobbade och hon var 1. Mycket ung. 2. Storrökare. 3. Ihop med en lätt alkoholiserad äldre kille. 4. Boendes i ett hem för socialt utslagna människor (läs alkisar/knarkare). 5. Höggravid med barn nummer två (hennes första son hade förresten ADHD).
Inte många rätt där inte.

Hennes son som vi kan kalla för Kevin hade jag förmånen att träffa då han hunnit bli fyra år och då gick på dagiset där jag vikarierade ibland. Denne lille kille spottade på sina kompisar, slog på sina kompisar och så kallade han en fröken för "Fittjävel!" en gång.
Inte många charmpoäng där heller.

Nu ser jag i Sandras fotoalbum att hon och alkiskillen fått ytterligare en son. På alla bilderna ser man en nyfödd kille med förtidigt-född-utseende. Han har en slang i näsan och ena örat är helt missbildat. Jag tänker tankar som "jaha, så kan det kanske slumpa sig när man både bolmar och groggar under graviditeten". Elakt, jag vet. Men en del borde verkligen förbjudas att skaffa barn.
Eller att åka till Thailand (utan barn förstås, en fyraåring lämnar man ju gärna bort till en kompis i två-tre veckor istället) och låta sig fotograferas med en tiger och förmodligen tycka att man just gjort sig förtjänt av epitetet "Världens coolaste brud!".
Att fotografera sig med ett vilt djur i kedjor är FÖR JÄVLIGT!! Fy fan för det, säger jag bara. Om det inte vore för alla dumma idioter som betalar för att klappa ett lejon/en elefant/en tiger/en apa som är tillfångatagen och fjättrad så kanske världens alla djur hade haft det en smula bättre.

Det vara bara det jag ville säga. Tack för ordet. Morr och tack.

Inga kommentarer: