Summa sidvisningar

onsdag 7 mars 2012

Look! Häxlook!

När man var yngre tyckte man att det var lite spännande när nån sa att man såg ut som en häxa. Det skulle naturligtvis sägas av en lite äldre kille i positiva ordalag, underförstått "du är så mörk och mystisk och trollbindande". Typ.
Skulle man bli liknad vid en häxa nuförtiden så skulle man få springa hem och slänga sig i soffan för ett storlip. Det vill jag inte.
Jag har långt mörkt hår. Det börjar bli stripigt. Det börjar bli grått. Var är kvasten och vårtan? Kopparkitteln? Åt vilket håll ligger Blåkulla liksom.
Men hur fasen ska man göra då? Jag är inte 50 år fyllda och jag är inte redo för att bli en grå panter än på flera år. Inte en chans.
Och fatta vad mycket färg jag kommer att få blaska i mitt arma huvud framöver. Ska ni köpa aktier av någon - köp av Garnier, Wella och Schwarzkopf. Deras försäljning av hårfärgningsmedel kommer skjuta i höjden. Tro mig.

Ibland önskar man att man hade riktigt, riktigt kort blont hår. Men bara ibland.

Dagens låt: Take another little piece of my heart - Janis Joplin.
Men ta bara one piece! Igår kirrade jag familjens första mjukisoverall. Blocket. Den kostade 150 kronor men jag prutade ned den till 100:- och fick den LEVERERAD och ALLT till radion. Smidigt värre. Wendy blev tokglad. Mille blev toksur. När Wendy hoppade in i duschen så passade han på att hoppa in i hennes overall. Han är SÅ HIMLA SUGEN på en egen onepiece att det är direkt löjligt. Dessutom vill han ha en ROSA. Rosa!!! Så nu har jag budat på en ceriserosa sak på Tradera. Cheesus.

2 kommentarer:

Barasara sa...

Å herregud, älskade unge KÖP HONOM EN ROSA!

randigkatt sa...

ja, han ska få en. Han blev mycket indignerad när jag bara "Rosa??" Kul med killar som vågar!