Summa sidvisningar

lördag 10 mars 2012

A day in life (fredag 2012-03-09)

God morgon! Morgontidningen är utläst. Det tar cirka fem minuter.

"Har du köpt EN bok till?" frågar Skägget. Jag försvarar mig med att den bara består av kortare kåserier ju. Och så kostade boken bara 15 pix på en second hand. JU!

Så här ska jag se ut idag. Badrumshanden verkar göra tummen upp. Bra att någon är på min sida!

Tittar på jobbschemat och planerar för sommaren. Verkar som om jag kommer jobba pyttelite. HÄRLIGT! Om solen skiner i år så ska jag se till att efterlikna en pepparkaka.

Tar en tur ner till källaren med lite loppissaker. Detta är förråd nummer två av tre. Blir lika äcklad varje gång över hur mycket prylar man har som man inte behöver.

Nu är klockan snart tio och jag ska ta mig till jobbet. Brum brum brum och vad mysigt det är med rattmuffen som jag fick av herr Ågren i oktober. Tack Ulf!

Men först ett stopp på gatan där vi bodde för tio år sedan för att lägga på några paket. Säljer man saker på Tradera så är man tjenis med kommunens samtliga postlådor.

Framme vid radion på Bäckalyckan!

Idag var det fullt på parkeringen så jag fick ställa mig utanför Bobbos hus. Bruna dörren - där inne jobbar jag!

Idag fick jag sitta på östsidan. Femte skärmen kom inte med på bilden. Ibland känns det som om man jobbar på NASA eller nåt.

Clarence slår plötsligt på teven ovanför mitt huvud bara för att det pågår nån slags sporttävling där man åker fort nedför en snöig backe. Verkar ointressant.

LUNCH! Jag tokkör som en biltjuv till Kanalgatan för salladsinköp.
Dagens kostar 70:-. Helt okej.

Ramlar in hos Stefan som fortfarande är sjukskriven. Han äter rester, jag hetsäter sallad. Till efterrätt har han skaffat vaniljbullar från COOP som var iskalla inuti. Blir PROPPMÄTT.

Lunchen är slut. Jobbar med Sebastian som är folkskygg. Vi har en SUPERLUGN eftermiddag. Han får det roligaste telefonsamtalet för dagen och således måste han gå ut och varna för att "Det är lösa hästar utanför strippklubben i Skaraborg". Säkert hingstar. Ha ha.

Pratar lite med Kjell som skrattar gott åt ett twitterinlägg.

Chattar med en programledare i Halland. Babblar om discotunnor och Mello.

Fredagshäng med Eng får besök av Louise Hoffsten. Jag tränger mig på och ber om en bild. Detta har jag ENBART gjort för er bloggläsares skull. Så varsågod. Hon luktade gott förresten.

Klockan är lite innan 18 och jag är hemma. Innanför dörren står Mats och tokjamar. Han har förresten fått mask i magen igen. Tråkig överraskning så här på en fredag och allt.

Mille hamnar framför datorn. Om han fick skulle han säkert hänga just här tolv timmar om dagen.

Wendy gör läxan i sin nya fast begagnade onepiece. Majskrokarna på köksbordet är ett helt nytt inslag. Smakade ingenting!

När barnen somnat hamnade vi framför The Trip. Babblig film men BRA! Var har jag sett Steve Coogan (han till vänster) förut? Han var hur som haver en intressant bekantskap.

Kryper till kojs. Skjutdörrarna är fördragna, rullgardinen är nere och draperiet är också det fördraget. Godnatt jord. En helt vanlig, jävla fredag har just passerat.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Men ooh, vad spännande det var att få kika bakom kulisserna i vardagen sådär. Mitt liv verkar plötsligt väldigt B och tråkigt :)

randigkatt sa...

Det var skitkul att dokumentera sin dag. Jag blev ju inspirerad av dig och resan till Norge. Vi får bli bättre på det här med bilder helt enkelt....