Summa sidvisningar

torsdag 4 juni 2009

En fröken på semester

Ska jag skratta eller ska jag sura. Jag vet inte vilket. Så här ligger det till.
Jag är på förskolan, dagiset, och ska hämta den lille. Plötsligt rusar en av fröknarna fram emot mig.
"Jag hörde att ni skulle till Turkiet den 13:e juni!"
"Ja, det stämmer" svarade jag. "Det ska bli jättehärligt!"
"Vi ska också dit den 13:e".
"Jaså, ska ni? Vi ska till Side. Vart ska ni?"
"Till Side!"
"Nähä?? Vi reser med Solresor. Vilka åker ni med?" (jag fånler under hela konversationen, fattas bara annat).
"Vi med!"
Ähum. ÄHUM. Tänk. Tänk. Är detta bra eller dåligt? Fröken är ju jättetrevlig och vi har ju morsat på varandra dagligen nästan under sex år. Då kommer jag på att detta är ju trots allt jättebra.
"Men det är ju fantastiskt! Då har vi automatiskt löst problemet med barnpassningen!" (dagisfröken + dagisbarn = a match made in heaven).....
"JAG HAR SEMESTER!" svarade hon.
Det låter inte lovande. Alls.

Dagens låt: Rockaway beach - Ramones.
Stranden. Solen. Sanden. Vattnet. Drinken i handen. Dagisfröknen som konstant studerar sin lilla "elevs" mamma och pappa genom solglasögonen. Gulp.

5 kommentarer:

Barasara sa...

Deala så att de vaktar kidsen när du och skägget går på turkiskt bad. Du m å s t e göra det. Och det gör man direkt, första eller andra dan.

Jag har dessvärre inte mycket positivt att säga om Turkiet. Alls. Men det turkiska badet - wow!

Anonym sa...

Ha ha ska DU ha drink i handen???
/L

mirre sa...

Sara: Turkiet är hetaste resmålet i år. Det har jag läst både i Amelia och Expressen. Det är alltså sant.
Och Lena: Varför skulle det vara konstigt att jag har en drink i handen? Bara för det ska jag ha TVÅ!

Anonym sa...

Bra att ni är bortresta ungefär samtidigt som oss! Vi drar till NY med familjen den 15:e. Då behöver jag inte sakna dig och ditt bloggande veckorna efter!/Susan

Anonym sa...

Ha ha, men du dricker ju ALDRIG drink annars ... är det bara för att du är i Turkland och har semester ...:))
/L