Summa sidvisningar

torsdag 11 juni 2009

Provrumsdöden

Hjälp. Semester i varmt land. Måste ha nya kläder. Kläder som man inte svettas ihjäl i. Kläder som man ser okej ut i. Upp på A6. In i provrummet på HM (7 galgar med mig). Provar tre kjolar. Baken ser GIGANTISK ut. Börjar nästan lipa. Provar fyra byxor av modell highwater. Det ser tufft och bekvämt ut på andra. Inte på mig. Jag ser ut som en clown med uppstoppad rumpa (kudde eller nåt annat skojsigt inuti brallan). Börjar nästannästannästan lipa. In på Åhléns provrum (3 galgar med mig). Provar en blommig klänning. Det ser ut som jag har ett nattlinne på mig. Provar ytterligare ett par byxor. Samma clownjättearsleresultat. Provar en VIT TUNN GULLIG BLUS från ESPRIT som inte alls är min stil men som alltid ser supersnygg ut på andra. Det är en medium. Halva min bröstkorg och 75% av rattarna syns. Är det en man som designat detta mästerverk? Troligt, troligt. Funderar starkt på att livet av mig.
Går till Vero Moda. In i provrummet (5 galgar). Två tunikor passar! HURRA! Jag skiter i vad de kostar. Hade de kostar 899:-/st hade jag köpt dom. Nu gör de inte det. Jag fick båda för 459:- Som hittat.
Imorgon väntar en ny runda. Måste ha en kjol. Och ett par balla clownbrallor. Kosta vad det kosta vill.

Dagens låt: I can buy you - A Camp.

Ge mig en personlig shoppare nu på momangen. Nån som ser precis vilka kläder man ska ha. Som gör en rättvisa.
Bluäk. Finns det nåt tråkigare än att leta kläder? Skulle möjligtvis vara att sortera sopor, putsa fönster, stå i kö.

Inga kommentarer: