Summa sidvisningar

torsdag 28 januari 2010

En prostituerad subba?


Har jobbat idag. I en annan klass eftersom "min" dregglige elev råkade vara sjuk.
"Vilken soft klass" hann jag tänka eftersom att i klassen var det bara två beskedliga killar samt en ljushårig tjej med flätor samt en mörkhårig tös som hette nåt jättetöntigt gammeldags i stil med Inger.
Nu var det dock inte så beskedligt som jag misstänkt.
På rasten sprang alla fyra iväg till pulkabacken och genast började det bråkas. Uppviglaren: Ljusa tjejen med flätor.
Efter den tionde incidenten med henne så blev jag rent ut sagt väldigt arg.
"Nu tar du och lägger av. Ni är kompisar, ni ska åka pulka, ska det vara så svårt??? EN ENDA GREJ TILL MED DIG OCH DU ÅKER IN!" sa jag med extremt stora bokstäver.
Varpå hon satte iväg och skrek "JÄVLA HORA!". Jag har nog aldrig sprungit så fort i hela mitt liv men sprang det gjorde jag och fick tag i hennes arm och så sa, skrek, jag "VAD ÄR DET DU SÄGER?"
"Det var åt mig själv jag sa det. Det var åt mig själv!" svarade hon och såg lite lätt skrajsen ut.
"Så säger man INTE. Inte till sig själv heller. Hör du det??"
Jag var ganska skakig efteråt. Att man kan bli så upprörd av en endaste liten tjej (med ADHD) som går i trean alltså.
Nej, tacka vet jag mitt förra jobb på Kulturhuset. Under alla mina femton år där så blev jag bara kallad "Jävla borgarsubba!" en gång av en rikemanskille/kollega. Jag = borgarsubba! Ha ha ha. Tillåt mig småle.

Dagens låt: Tired of waiting - Kinks.
Denna väntan, denna eviga väntan. Vad väntar jag på? Varför utbildar jag mig inte? Varför söker jag inga jobb? Varför lallar jag bara runt?
Fast lallar gör jag i och för sig inte de närmsta månaderna om man får tro kollegorna. Har fått 75% på skolan. 75% - det är ju MINST 25% för mycket. Orka orka....

Website counter

Inga kommentarer: