Summa sidvisningar

söndag 24 januari 2010

Vad heter fisken?

I fredags var jag och tre polare hemma hos Carro som precis fått en schysst lägenhet på Torpa. Lite lätt inflyttningsfest sådär. Vi käkade lax och potatis och så fick vi gäster sitta med en vanlig visp för att vispa grädde till efterrätten som var chokladmousse. Elvispen var tydligen på vift.
Efter all god mat och åtskilliga gin&tonic-drinkar så parkerade vi oss i vardagsrummet för att spela spel. Jag propsade på Rappakalja som är mitt favoritspel, men blev förstås nedröstad. Istället skulle vi ha frågesport, närmare bestämt något som påminde om TP - fast frågorna handlade bara om Sverige. Någon läste på kortet och vi andra fick räcka upp handen om vi kunde svaret. Den som var snabbast fick svara först.
Plötsligt kom en superenkel fråga. Nämligen "Vilken fisk ingår egentligen i Janssons frestelse"? Alla var supersnabba på att få upp sina händer i luften men rappast var värdinnan, Carro.
"Gädda!" sa hon och såg lite frågande ut.
Jag trodde vi dog. Jag skrattade så att jag höll på att kissa på mig. Gädda! Efter det svaret så steg flams- och tramsnivån så högt att grannarna måste börjat undra över den nya hyresgästen. Mycket kul.
Nu kommer jag aldrig mer att kunna äta en Janssons utan att tänka "gädda?".

Dagens låt: Eat me, drink me - Marilyn Manson.
Idag är det meningen att vi ska väga oss igen. Skägget har rasat sju kilo på tre veckor så han sitter väl tämligen säkert....men jag...
Jag har stått still och stampat nu i två veckor men idag vete fanken om inte vågen kommer att ta ett glädjeskutt. Uppåt. Tänker på fredagskvällen med all inflyttningsmat, på lördagen med fem godisbitar, vegetarisk spagetti carbonara samt chips och dip på kvällen. Brrr.
Det här blir nog en deppig dag.

Website counter

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men man måste ju unna sig lite av det goda här i livet eller hur ....?
/L

randigkatt sa...

Ja för fasen! Jag är helt inne på din linje!