Summa sidvisningar

lördag 9 januari 2010

Nej tack till tacos.

Klockan 05.20 ringde klockan i morse. Ut i 17 graders kyla. In i en iskall bil vars fläkt inte funkar. Ingen varmluft alltså. Ner till loppisen. Packa upp. Sälja. Sälja bra.
Jag fick märkligt nog in hela 1115:- totalt och då är det alltså den nionde januari, folk har firat jul och nyår och det är bitande kallt utomhus. Inte dåligt alls om jag får säga min mening. MEN. Efter en sådan här loppisdag är man helt jäkla slut. Vill ingenting. Orkar ingenting. Vill inte se enda människa till.
Det är därför man fräser ifrån när Skägget plötsligt tar sig ton och säger att vi ska upp till klubben och äta tacos ikväll. Tack, men nej tack. Jag tror inte det. Tacos är jättegott men bara tanken på att sätta sig i den kalla bilen för att gå in i en lokal där folk röker och dricker och vara social SAMTIDIGT som Stjärnorna på slottet är på teve.....nää.
Jag trivs bättre här. I min gamla soffa. Utan mina kära chips i och för sig men ändå. HEMMA.

Dagens låt: Stjärnorna - Lena Ph.
Ikväll är det visst Meg Westergren (är hon opererad eller är hon opererad?) som ska hålla i trådarna och hur intressant är hon då? Nej, just det. Men Kjell är där och Björn är där. Då vet man aldrig vad som kan hända.
SVT 1. Kl.20. I'll be there.

Inga kommentarer: