Summa sidvisningar

torsdag 14 januari 2010

En tired baby

Har varit en god samhällsmedborgare den här veckan. Kommer faktiskt upp över 30 timmar i arbetstid. Inte illa alls. Vikarierar på en förskola i Jönköping som är utomordentligt trevlig. Personalen är, ta i trä, kul att snacka med och det är man då INTE bortskämd med när det kommer till skolpersonal. Gud, vad ledsamma de flesta är! Det är precis som om man gör något förbjudet om man skulle råka prata om något annat än om barn, barn, barn och så ännu mera barn. Bluäk. Mycket trist. Fast på den här förskolan är det ett annat läge. Vi pratar E-nummer, vi pratar film, vi pratar män, vi pratar teve och böcker...som sagt var - jag trivs.
Ungarna på den här förskolan är roliga dom också.
Idag bad jag en liten fyraåring att han skulle sluta babbla så vid matbordet.
- Luk, ät maten nu, sa jag.
Luk tittade på mig och sa:
- Okej, baby!
Ha ha. Sånt värmer.
Men även om jobbet är roligt så är man förbaskat trött när kvällen kommer. Man är så överdoserad på barn att ens egna barn blir lidande. Det blir knappast några "Okej, baby!" där inte.
Nu ska barnen här hemma duschas, jag måste göra de där tusen sakerna jag inte hunnit med under dagen, allt haltar, och så ska jag INTE väga mig.
Förra veckan vägde jag mig varje dag. Nu har jag avgett löftet att bara väga mig på söndagarna. Ska bli jädrigt spännande. I söndags stod vågen på 68-nånting och nu känner jag att brallorna hänger betänkligt.
Kanske att man rent utav kan gå till hyllorna med storlek 36 i maj? Vad fantastiskt kul det vore.

Dagens låt: Svart kaffe - Dan Hylander.
Kaffe dricker man på den här skolan. Flera gånger om dagen. Just bara för att det är en sån bra vuxenaktivitet det här med att samlas över en kopp java.
Jag har skippat mjölken och dricker det svart, helt au naturelle. Hur många vuxenpoäng är det inte på en sån sak då? Va?

Website counter

Inga kommentarer: