Summa sidvisningar

fredag 8 januari 2010

Rapport med nyheter

Nej, egentligen är det inga nyheter. Varje år vid den här tiden så förvandlas mina händer och fötter till något man kan använda i snickerier. Nån som behöver sandpapper? Jamen, fråga henne (jag) där borta! Hennes händer är perfekta att slipa bordsskivor med!
Jag smörjer och smörjer och smörjer men det hjälper bara för stunden. VAD ska jag använda??
Den andra icke-nyheten är att nu har jag vågat fråga om det där jobbet på radion jag kan tänka mig. Som vikarie. Och det verkar inte omöjligt. Kruxet var bara att om jag skulle få ett vik så kan jag inte hålla på att prata i radion som jag gör nu. Fast egentligen är det inget krux för mig. Jag hoppar gärna av bara jag får komma in till på det "riktiga" jobbet. Håll tummarna för mig!
Den tredje nyheten är att vågen står kvar på 69,1 kg. Konstigt att man rasade alla dom kilona på typ två-tre dagar och sedan händer......ingenting. Snopet. Det känns iallafall som att magsäcken har krympt sig för jag har inte längre samma glupande aptit.
Ska stå på loppisen - gratis - imorgon. Vilken total lyx! Varenda krona jag drar in hamnar i min plånbok. Hoppas bara att loppisbesökarna har pengar kvar efter jul.....

Dagens låt: Money - Beatles.
Ja. Svaret är ja. Jag behöver pengar och jag behöver det nu. December är världens mest kostsamma månad och nu är det ebb i kassan samtidigt som jag behöver en jäkla massa saker.
Mitt hopp står till loppisen imorgon.
Website counter


5 kommentarer:

Besserwissern:) sa...

Det är för att du bara har tappat vätska... som det försvann runt 2-3 kilo snabbt och nu står still. Om du har uteslutit ex.chips, godis,juice som till största delen består av kolhydrater... 1 gram kolhydrater binder 4 gram vatten. Så kan man börja räkna på det.
Ju längre tid du håller igen (o är nyttig) desto mer fett bränns och mindre vatten försvinner i andel sett... typ så.
Men låt det vara en motivator, man känner sig snabbt fastare utan så mycket vatten i kroppen... so keep going snart händer det grejer:)

Besser igen sa...

Just D... så om du mumsar mer kolhydrater (socker) igen så kan du som sagt gå upp 1-3 kilo över en natt i form av vätska för att sen tappa dem vid uteslutning av kolhydrater och droppa igen på 2-3 dar... Jojo typ;)


och ja, jag träningsnörd:)

Knegarn sa...

Frugan säger Elizabeth Arden 8 hour handcream eller Depends nattkräm för händer

randigkatt sa...

Trägen vinner. Jag kämpar på - vad fasen...har ända fram till april på mig (har ingått ett vad som innebär pengaförlust om jag mislyckas) så än är det ingen ko på isen.
Tack för tips ska ni ha båda två. Hälsa frugan Knegarn!

Barasara sa...

När jag hade som mest problem med mina händer köpte jag en handkräm från Nivea. Tror den hette något i stil SOS. Och den var helt f a n t a s t i s k!