Summa sidvisningar

torsdag 8 november 2012

Äckliga fötter ska likna bebisar

När jag fyllde år så fick jag ett presentkort på 800 pix på Hudoteket. Eftersom jag inte är intresserad av manikyr eller av att få botox insprutat i pannan så valde jag slutligen en gammal hederlig massage. En CLASSIC. Min nacke och mina axlar propsade verkligen på just en sådan så så fick det bli.
Idag, årets regnigaste, gråaste novemberdag, var det dags. Mot flotta Hudoteket i ett av stans äldsta stenhus. Trappan upp var djävulsk....fick nästan Göran Kropp-feeling. Saknade syrgasen.
"Meh, är jag inte uppe snart?" tänkte jag och när tanken var färdigtänkt så stod jag plötsligt utanför entrén. Flåsandes precis som om jag sprungit New York Marathon fram- och baklänges.
Väl inne så skulle jag ta spiraltrappan två trappor ned och där blev jag sedan sittandes i en stol på ett blått kakelgolv. Det var soft belysning och munkmusik eller om det var delfinsång i högtalarna. Man kom så att säga i stämning.
Jag blev tilldelad massören Ingela. En supertrevlig ung tjej. Det var inte alls pinsamt att slänga av sig alla kläderna framför henne. Man är väl van. Och härdad.
Ingela masserade hela baksidan av mig. Benen gjorde jätteont. Och nacken var full av små söta muskelknutor. Jodåsåatt.
Efter 50 minuters himmelskt knådande säger Ingela:
"Jag ser att du har ganska torra fötter..."
Jag himlade med mina ögon i hemlighet och förbannade de där jäkla kroppsdelarna som JAG FAKTISKT SMÖRJDE PRECIS INNAN JAG GICK UT.
"Du borde faktiskt testa Baby foot!"
"Baby Foot?"
"Ja. Vi var några tjejer som testade det i våras och första dagarna märkte man ingenting men efter ungefär tre dagar så började man fjälla något enormt!"
"Menar du det?"
"Ja. Och nu är det november och jag tycker att mina fötter fortfarande är okej efter den där behandlingen."
"Då ska jag ha en sån".
"Det blir 29:-"
"Tack."

Nu ska här laboreras. Ikväll är det jag som går loss på Baby Foot. Fötterna kan ju i vilket fall som helst knappast bli värre än vad de är i dagsläget.
Håll tummar..stortårna för att det här lyckas nu.
(Ps. Vad är det för svarta prickar jag har under ena foten då? Fräknar?. I mitt nästa liv vill jag ha ett par fossingar som är så fina att de blir uppringda av reklamsugna Scholl...)

3 kommentarer:

Sparkling sa...

Här är en till med fötter torra som fnöske. Rena miraklet att man inte självantänder när man är ute och går. Kräver RAPPORT om Baby Foot!

Sparkling sa...

Nu har jag googlat, du måste ha gjort värsta klippet om du bara betalade 29 kr, överallt annars kostar det sådär 225!

randigkatt sa...

Inget klipp, nej, nej. Jag hade presentkort vet du och massagen kostade 550:- För babyfooten skulle de ha 279:- och därmed behövde jag bara betala 29 pix...800-550=250:-

Självantända...ha ha ha kul!