Summa sidvisningar

lördag 24 november 2012

En köpfri dag idag

 ...och nu när jag tänker efter så har jag inte lättat på plånboken om så ens för bara ett BUGG. Ingenting har jag köpt. Däremot har jag sålt desto mer. Bara dom Upphittade sakerna betingade närmare 500:- (här har hittats två nya bärbara telefoner, arbetsskor, två flak med läsk, leksaksgarage med mera (fråga gärna om ni har några frågor på det). Kom hem med över 1200 pickadoller efter att bordshyran på 200:- var betald. I love recycling, återvinning!

Ska du ut och handla snart igen? Fråga dig då följande frågor innan du verkligen köper:

Sex frågor att ställa sig inför inköp:
1. Hur ofta kommer jag att använda den här prylen?
2. Kan jag uppnå lika stort välbefinnande på annat sätt?
3. Var ska jag förvara prylen, orkar jag sköta om och återvinna den?
4. Finns prylen begagnad, kan jag låna, hyra eller samäga med någon?
5. Finns prylen i en mer hållbar och miljöanpassad variant, lokalproducerad eller fairtrade?
6. Kan jag vänta några dagar och se om jag fortfarande bedömer att jag behöver prylen?


Nu kanske inte detta behöver gälla om man ska ut och köpa kvällstidningen direkt, men ni förstår vart jag vill komma, huh?
Köp färre saker!

Inga kommentarer: