Summa sidvisningar

torsdag 15 november 2012

Meningslös bild, meningslös text

Två saker med mig som jag inte kan rå för. Jag är ointresserad av sport. Jag är ointresserad av politik. Jag vet att det är dåligt av mig och jag vet att det sänder ut signaler att jag är en hemsk människa - men fine då. Jag bara är sån och jag tänker inte göra mig till och låtsas om något annat. Politik är såklart JÄTTEVIKTIGT men har man tappat förtroendet för i stort sett alla som fått smak på makt så har man.
Därför var det ganska jobbigt för stackars mig idag att gå ut på Twitter där 99,9% av alla som jag följer riktigt slog knut på sig. Vem kunde formulera sig roligast och smartast om Sverigedemokraterna? Vem?  Det var inlägg på inlägg. "Järnrör", "Socker-Conny" och "ögontjänare" - några ord som jag har läst 345 gånger idag. T R Ö T T S A M T. Sedan skiter jag i om det är sossarna, moderaterna, KD eller SD som gör bort sig. Jag blir bara less på tjatet.

På facebook handlade det om fotbollen istället. Det var tydligen någon match igårkväll (EM? VM? OS?) och idag var Zlatan kung. Alla skulle byta namn och stava med Z. Det var Ztefan, Zvante, Zilla och gudvetjag. Inte Juneztröm iallafall.
Har nu i efterhand sett Zlatan kicka in det där 4-2 målet och ja, det var verkligen sinnessjukt snyggt. Fick till och med lite gåzhud när jag zåg det. Inte zå illa av en zom skyr zport va? Men tjatet! Ältandet! Jag vill inte ta del. Pliz.

Har legat och läst mycket idag istället. Sara Kadefors nya bok "Kast med liten kniv" visade sig vara riktigt bra när man väl kommit in i den. Läser ut den nu ikväll.
Annars då? Bilen är på reparation, Skägget sover, barnen sover, klockan är 21.36 och jag är sugen på thé. Om du undrar över bilden så kan jag förklara: Julgranen är på plats nu här i Huskvarna. Om jorden inte har gått under 21/12 (mayakalendern) så lovar jag att dansa runt den mol allena på julafton. Kanske bara ha ett schysst järnrör som sällskap. Ett järnrör och en Zlatantröja.



3 kommentarer:

Sparkling sa...

Men eller hur! När jag körde hem igår så var det "ja, och så här LÄT det när Zlatan gjorde mål igår" och så fick man höra en himla radioreporter gå upp i falsett och extas fyra gånger på rad. ALLVARLIGT. Matchen gällde ju inte ens någonting. Det häringa Twitter verkar inte vara något att ha om man måste läsa om sånt OCH en massa politiskt trams.

randigkatt sa...

GÄLLDE INTE MATCHEN NÅGOT? Nä nu blir jag ännu mer förbaskad.
Det kanske inte framgick av min text men det var ju naturligtvis så att det var för att även tv, radio och tidningar babblade om båda dessa händelser IN ABSURDUM som gjorde att man blev spyfärdig. Det fortsätter på Twitter även idag har jag sett. Funderar allvarligt på att avsluta mitt konto.

Sparkling sa...

Nix, det var bara en vänskapsmatch i samband med invigningen av Friends Arena. Så han hade kunnat göra 100 mål eller inget, det hade inte spelat någon roll.