Summa sidvisningar

tisdag 20 november 2012

Då vill jag bara rulla ihop mig till en liten boll


Det finns inget som gör mig så nojjig och ångestkrampande som det här med klimathotet. Igår när vi satt och åt frukost hörde jag på ekonyheterna om vilken jäkla katastrof vi går, nej fullkomligen skenar, mot. Inom 50 år kommer det troligtvis att vara 4 grader varmare på  den här planeten. Det är inte farligt. Det är KATASTROFALT!
Isar kommer smälta, växthusgaserna kommer öka med 700%, det kommer bli fruktansvärda miljökatastrofer, länder kommer läggas helt under vattnet eftersom haven kommer stiga FEM meter. Regniga områden blir regnigare och våra barn kommer aldrig att resa söderut på sina semestrar. Var det t.ex Storbritannien som skulle få somrar med en medelvärme på 45 grader?
Fattiga länder kommer gå under helt då man kommer sakna både grödor och vatten. Och allt detta INOM 50 år!
Fy helvete! Inte på 20 miljoner år har Jorden haft en sådan här stor uppvärmning som nu. Fatta!

Tänker egentligen inte så mycket på mig själv utan på våra barn. Vad är det för värld som de ska ärva? Det här stinker. Det är skamligt. Människan utplånar sig själv och allt för att vi varit så jävla bekväma av oss. Bekväma plus att vi vill ha mer och mer och SNABBT ska det gå. Den här girigheten blir tydligen vår undergång. Så himla sorgligt.

Stoppa Jorden - jag vill hoppa av!


Inga kommentarer: